pátek 8. dubna 2016

Konec prokrastinace - recenze



O populární knize Petra Ludwiga, jejíž název doslova slibuje konec prokrastinace, který je doplněn nepřehlédnutelným titulkem Bestseller, jste určitě několikrát četli nebo alespoň slyšeli. Po jejím vydání proběhla zejména na sociálních sítích obrovská propagace následovaná vlnou nadšených zákazníků, čtenářů. Díky vysokému ohlasu jsem dlouho uvažovala o koupi knihy, nevěděla jsem, zda je vše "jen" výplodem dobrého marketingu nebo jestli má smysl a zda si zaslouží čestné místo v mé knihovně. Zasloužila!

Autorem je Petr Ludwig, zakladatel vzdělávacího institutu GrowJOB, který pomáhá lidem i firmám k lepší motivaci i k efektivnímu rozhodování.
Tato kniha se od většiny jí podobných, které mají čtenáři napomoct k osobnímu rozvoji, liší především svou praktičností, filozofie se dotýká pouze okrajově. Autor v knize postupně představí řadu návodů, které nám mají napomoci k lepší motivaci, k odhodlání, pravidelnosti, jednoduše k větší akceschopnosti. Dalo by se říci, že na tyto návody napsal vždy přímý manuál, pomocí něhož nám určuje každý krok k sestavení, doplňování a hlavně dodržování denních "průvodců".
Kromě užitečných návodů se Petr Ludwig opírá o provedené výzkumy, doložené poslední kapitolou, která obsahuje několikastránkový seznam zdrojů. Použití a hlavně přiznání takové spousty podkladů vnímám kladně, „sources“ dodávají faktům na pravdivosti, na serióznosti.
Navíc se čtenář dozví spoustu informací o fungování našeho mozku. Díky knize jsem dokázala pochopit zvláštní situace, kdy jsem nervózní nebo se něčeho bojím. Příčinu v 21. století nevidím a zjistila jsem, že jí najdu mnohem hlouběji, v historii našeho vývoje v člověka.
Při čtení jsem měla pocit, že držím v ruce učebnici okořeněnou o pár reálných příběhů. Dovolila bych si dokonce Konec prokrastinace charakterizovat jako praktickou učebnici k boji proti chorobnému odkládání.
Asi se ptáte, zda a do jaké míry je titulek pravdivý, zda mi kniha pomohla. Myslím si, že žádná kniha vám sama o sobě život nezmění, ale může se zdá skvělým odrazovým můstkem pro život bez zbytečných odkladů. Konec prokrastinace beru spíš jako průvodce, pomocné lano, které je dostatečně silné, ale šplhat se po něm musíte už naučit sami.
Mezi nejsilnější stránky knihy patří rozhodně grafika. Svazek má sympatický formát, text je doplněn o spoustu náčrtů, díky kterým si náš mozek jednotlivá témata dokáže lépe představit a zapamatovat.
Abych jen nechválila, jedno zásadní negativum jsem při čtení, možná až studiu knihy, objevila. Kombinace všech zmíněných nástrojů se mi zdá naprosto nereálná a do praxe jen stěží převeditelná. Kdybych každá ráno i večer strávila x minut vyplňováním sloupečků, dodržovala vše podle návodů, myslím, že by se ze mě nevyhnutelně musel stát robot. Ludwig sice v knize několikrát tvrdí, že zavedením všech jeho nástrojů do praxe bude člověk více kreativní, já si myslím, že hrozí pravý opak.
Všechny nástroje jsem už stihla vyzkoušet a doufám, že se mi alespoň jeden, konkrétně Buzer-lístek, podaří denně vyplňovat a že si díky němu zlepším svůj sval vůle. Za zmínku stojí vylepšený To Do lístek, který autor nazývá lístkem To Do-Today. Ostatní nástroje jsou také užitečné, ale do mé denní rutiny je zatím zařazovat nemíním.
Knihu bych stoprocentně doporučila podnikatelům, či lidem, kteří jsou pány svého času a mají problémy s poslechnutím se, s odkládáním povinností. Jistě zaujme i studenty či zaměstnance, kteří mají podobné problémy a potřebují nakopnout k aktivitě.

16 komentářů:

  1. Slovko prokrastinácia na mňa v poslednej dobe vykukuje z každého rohu.. Knižka vyzerá zaujímavo :D
    Môj blog: Girl with pink nails

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článek :) myslím, že tuto knížku četla kamarádka a taky si ji pochvalovala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, taky jsem měla při čtení pocit, že řídit se dogmaticky všemi doporučeními by mě asi ubíjelo, navíc by mi to nakonec zabralo snad víc času než samotná prokrastinace :D

    OdpovědětVymazat
  4. opíš mi viac ten buzer lístek :) to som zvedavá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buzer lístek má zvýšit vůli člověka, je sestavený na denním vyplňování. Má ti např. pomoct, když chceš pravidelně běhat, ale nikdy u toho nevydržíš..nastavíš si minimální limit, třeba 100 metrů, který musíš 20krát po sobě dodržet a ten postupně zvyšuješ.

      Vymazat
  5. S recenzí musím souhlasit. Na tuhle knížku jsem u sebe na blogu dělal soutěž poté, co jsem jí sám vyzkoušel. A hodně mi dala :) Ale jde o to ty techniky převést do života. Samotné přečtení nestačí :)

    Petra Ludwiga mám hodně rád. Jeho přednášky jsou ještě lepší, než kniha. Problém je, že jak si přečteš knihu, nikdy ti neřekne nic nového. Jinak jestli se o tuhle problematiku zajímáš, na svém blogu občas postuji věci, týkající se osobního rozvoje :)

    Lamičův blog

    OdpovědětVymazat
  6. Tak túto knihu musím naozaj vyskúšať, to je niečo pre mňa! :D Ale snažím sa nebyť taká lenivá.. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Nejlepší knížka!
    Petr byl u nás na kafíčku, tak jsem si s ním musela hned popovídat.
    Zdání neklame. Upřímně úžasná knížka. A autor též. !

    OdpovědětVymazat
  8. Nad jejím přečtením přemýšlím. Doposud jsem slyšela samé dobré recenze, takže nejspíše vyzkouším :)
    Veronique beauty

    OdpovědětVymazat
  9. Kniha vyzerá naozaj perfektne :)

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s 2ma GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  10. Knížku znám, ale nečetla jsem jí.. Souhlasím s tebou, že samotné přečtení knížky nás prokrastinace nezbaví ;) Ale zrovna včera jsem četla s Petrem Ludwigem článek a je to vážně inspirující člověk :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Tak tu bych si hodně ráda někdy přečetla :)

    OdpovědětVymazat
  12. Knížka vypadá skvěle:D :)
    http://praguestyle1.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Snad na tom ještě nejsem tak špatně, aby si knihu musela pořizovat :D I když občas mám pocit, že by to bylo vhodné :D

    OdpovědětVymazat
  14. Kniha vyzerá veľmi zaujímavo a veľmi sa mi paci uz samotný nazov. Určite si ju pridam do wishlistu, aby som mala čo citat.

    SI GIVEAWAY VÝHERCA: Prosím kontaktujes ma s adresou na e-mail: Sladeckova219@gmail.com (prepáč, v GA som si zabudla vypýtať e-mail)

    OdpovědětVymazat
  15. super clanok, mozno si ju zaobstaram aj ja, myslim ze mne by trosku organizovanosti v zivote pomohlo:)

    OdpovědětVymazat