pátek 26. února 2016

Zvláštní smutek citronového koláče/ Aimee Bender/ Recenze



Po této originální knize jsem šáhla úplnou náhodou. Kručelo mi v břiše, hledala jsem oddechovou beletrii, když jsem zahlédla Zvláštní smutek citronového koláče, věděla jsem, že přesně po tomhle mé srdce, můj zrak i můj žaludek prahne.



K začátku je "Koláč" psán z pohledu devíti leté holčičky, která zjišťuje, že má zvláštní schopnost, umí z jídla vyčíst pocity lidí, kteří jídlo připravovali. S rostoucím počtem stran dospívá i hlavní postava. Aimee Bender se zde zabývala mezilidskými vztahy, čtenář nahlíží na rodinu, která z venku může vypadat bezchybně, přitom každý její člen má svá tajemství, svá trápení, které jsou nám ke konci částečně odkryty.
 
"Zvláštní smutek" je povedenou směsicí reality, magie až lehké dystopie. Dílo je z velké části realistické, jsou v něm dopodrobna popsány pocity členů jedné rodiny, právě všímání si a vysvětlení emocí mění i magické scény na skutečné.
Kniha Vás provede fází dospívání dvou neobyčejných sourozenců. Svou hru zde částečně sehraje jak magie, tak fyzika.
Zvláštně smutnit nad citronovým koláčem bych doporučila těm, kteří si chtějí u knihy odpočinout, navrátit se na chvíli zpátky do dětství a nikam nepospíchat.

8 komentářů:

  1. To zní hodně zajímavě. A byla jsi teda s knihou spokojená?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spokojena jsem byla, autorka je talentovana a ma cit pro jazyk, cte se vyborne! :)

      Vymazat
  2. Zní to fakt zajímavě :) že bych se po ní koukla?

    ROSEMDIARY

    OdpovědětVymazat
  3. Ešte som túto knihu zatiaľ nikde nevidela a ani o nej nepočula, ale popis ma veľmi zaujal, takže sa o nej určite v blízkej dobe poobzerám ❤
    BEELIEVIN

    OdpovědětVymazat
  4. na taký ten chillik v upršanom počasí super :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  5. Teda to vypadá přesně na knihu, kterou teď hledám :)

    OdpovědětVymazat