středa 10. února 2016

Moje čtecí výzva


Doufám, že se mezi mými čtenáři najde alespoň jeden, který stejně jako já nestíhá číst a pořád se mu hromadí knihy nejen na imaginárním Wish-listu, ale taky doma.


Budu přesná, doma se mi hromadí spíš odbornější, složitější knihy, do kterých se mi moc nechce. Například Ekonomii dobra a zla jsem si koupila již před rokem, abych si rozšířila obzory a mohla si odškrtnout alespoň jednu ekonomicky zaměřenou knihu. No, za ten rok jsem se dostala leda tak přes úvodní slova, ale před pár dny jsem jí konečně otevřela a rozečetla. Už jen za to si pomyslně tleskám. :D 

Dále se mi doma válí např. kniha o profesorce se zákeřnou nemocí, kterou jsem si přála k narozeninám. Ještě jsem nenabrala dostatek odvahy, už vidím, jak budu každou vteřinu kontrolovat, jestli nemám stejné příznaky. Zajímalo by mě, jestli je někdo taky takový „poseroutka“. :)

Asi díky hromadění nových knih, které začínají zabírat podstatné místo v naší rodinné knihovně, mi mamka přes všechny náznaky koupila jen jednu knihou a tou je má vytoužená Prokrastinace. Pořád věřím, že mě naučí „Jak přestat odkládat a žít naplno“. Pro člověka, který čte zejména v autobuse nebo v tramvaji, jsou dost nepříjemné časté úkoly, např. jsem si půl hodiny zapisovala své úspěchy, ono se to nezdá, ale na podobné věci přijít, to chce čas. Doufám, že mi právě tato kniha nepokazí mojí knižní výzvu a prokoušu se jí.  

O Coco Chanel jsem v létě viděla skvělý film. Knihu o ní a jejím životě jsem v Levných knihách jednoduše nemohla nechat. Jako jedinou z knih na fotografii jsem jí ještě neotevřela, ale strašně se na ni těším. Snad nezklame.

Při fotografování knih, které se týkají mé knižní výzvy, jsem zapomněla zapojit dvojjazyčnou knihu, kterou jsem Vám již představovala v denních nákupech. Snažím se jí průběžně číst, jsem za polovinou, ale znova bych si jí asi nekoupila. Na můj vkus jsou v knize strašně dlouhá souvětí, což by mi v češtině nevadilo, ale v angličtině je to znát. Plánuju investovat do Deníku Bridget Jones a románu od Zoelly. Oboje knihy jsem si prohlížela v knihkupectví a vypadají čtivě a jednoduše. 



Ke konci článku konečně přejdu k celé jeho pointě. Rozhodla jsem si dát časové omezení a zapojit se tak nepřímo mezi čtecí výzvy. Původně jsem přemýšlela o zapojení do výzvy, která je inspirovaná Rory z Gilmorek, ale neumím si představit, jak bych každý měsíc sehnala domluvené knihy, aniž bych je musela kupovat. Dáváte si taky samostatné výzvy nebo jsem jen já takový pošuk?

Ano, opět jsem sklouzla od tématu! Chtěla jsem Vás jen informovat o čtenářské výzvě. Většinu zmíněných knih míním do konce března přečíst, někdo si řekne, času dost. Když ale vezmete v potaz, že jedna je naučnou a další zabere spoustu času při pokusu o omezení prokrastinace, jistě si uvědomíte, že jsem si dala krapet šibeniční čas, zvlášť když chci většinu času věnovat přípravě na přijímačky. 

Knihy: Coco Chanel, The Cases od Sherlock  Holmes, Konec prokrastinace, Ekonomie dobra a zla

7 komentářů:

  1. Ráda bych si přečetla Prokrastinaci a Coco Chanel. Nejdřív se ale chystám na Madame chic doma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prokrastinace zabere dost času, jestli nepomůže, tak budu asi dost naštvaná. :) Madame Chic jsem obhlížela v obchodech, přemýšlím, je jednou z těch knih, u kterých přemýšlím, že bych si je pořídila v AJ. Těším se na hodnocení Madame chic. :)

      Vymazat
  2. Vůbec nemám poslední dobou čas na čtení knih a tak mi to chybí :/ Girl Online od Zoelly je skvělý! :)

    ROSEMDIARY

    OdpovědětVymazat
  3. Zvláštní smutek citronového koláče jsem četla a moc se mi ta kniha nelíbila a Konec prokrastinace mám taky v knihovničce...nedávno jsem psala článek o mých přečtených knihách, tak kdyby tě to zajímalo, koukni ;)
    Každopádně mě láká ta Coco Chanel :) Tu bych si moc ráda přečetla :)
    http://fitblanka.blogspot.cz/2016/02/precteno-v-roce-2015-12.html
    http://fitblanka.blogspot.cz/2016/02/precteno-v-roce-2015-22.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvláštní smutek citronového koláče jsem zatím jen nakousla, a stihla mi ho ukradnout mamka, ale začátek se mi líbil, tak uvidím. :) Na přečtené knihy se rozhodně podívám, jen bych se nerada dopředu dozvěděla nějaké důležité informace..máš tam ňáký spoilery? Jsem na to dost alergická. :)
      Coco na mě čeká za odměnu, už se na ní těším. :)

      Vymazat
  4. držím palce! určite nás potom informuj :)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky si dávám limity, ale těžko se to splňuje, když jsem načítala do školy, tak jsem si dávala alespoň 100 stran denně. Teď mám ještě týden volno, než mi začne další semestr, tak jsem to zklidnila a prostě čtu, když mám náladu, než zase naběhnu do fofru. :D Držím palce, ať vše stihneš, jak si přeješ. :)

    OdpovědětVymazat