neděle 6. prosince 2015

Tipy na dárky/ Část 1/ Stolní hry

Už asi měsíc procházím různé články a videa, která se točí kolem tipů na dárky. Při tomto "průzkumu" jsem si nikde nevšimla ani zmínky o stolních hrách, které mohou být skvělým dárkem pro člena rodiny, kamarády, kolegy.

Díky sestřence a mamce, které nakupují každý rok nové a nové hry, jsem se stala krapet znalcem nebo možná spíše bláznem přes stolní hry. Když jsem si při prohlížení her v Albi nebo v knihkupectví skoro u každé říkala, tu máme doma, tu má sestřenka nebo jen tu jsem hrála, tak mě napadlo, že bych pro vás mohla vybrat pár nezajímavějších kousků na blog.

Snažila jsem se vybrat ty, u kterých předpokládám, že už neleží ve většině domácností, ale přesto jsou poměrně známé a u nás doma je často otevíráme.




Začala bych klasikou ve formě Dobble. Kdo u téhle hře neslyšel, jako by nežil. Od pár lidí jsem se dozvěděla, že s trochou vínka nebo jiného alkoholu v ruce je rázem o zábavu postaráno. Já jí zatím hrála střízlivá a i tam z ní jsem naprosto nadšená. Musím Vás jen varovat, abyste si před hrou pořádně obrnili nervy.

Krátký popis: Hra obsahuje pravidla s vysvětlením různých her. Nejprofláknutější a u nás taky nejoblíbenější je ta, kde se rozdá každému z hráčů jedna karta, zbytek se položí doprostřed. Každý porovnává svoje obrázky s těmi v prostředku, když uvidí stejný, tak řekne a vezme si kartu. Hráč s největším počtem karet vyhrává.


Milovníky umění a vědomostních her jistě potěší "Světové umění", které je skvělé na cesty a dá se hrát téměř kdekoli.
 Jestli máte ve svém okolí člověka, který má cit pro jazyk a už ho nebaví Scrabble, tak tohle je přesně pro něj! Na Bogglu se mi líbí, že si se spoluhráči/ protihráči můžu před hrou jednoduše upravit pravidla a tím hru okořenit.

Pointou hry je složit z písmen, co nejvíce slov. Pravidla pro tvorbu slov si můžete určit. Posledně jsme si určili, že slova musí mít více než 3 písmena, musí být česká a nepočítají se jména.
Fantom je strategická hra, která je postavena kromě již zmíněné strategie taky na náhodě.

Krátký popis: Určí se Fantom, který si určí místo, kam utekl, poté se rozmístí zbývající figurky, které ovládají ostatní hráči, a hra na honěnou začíná.




V neposlední řade něco pro milovníky Aktivit a podobných skupinových her. Hra je postavená na slavných jménech, stojí (spíše sedí) proti sobě týmy, které se snaží uhodnout, co nejvíce celebrit. Hra má 3 kola. V prvním se můžou jména bez omezení popisovat, ve druhém se smí použít jen jedno slovo na jedno jméno a v na závěr to nejzábavnější - pantomima. Body se ke konci sečtou a tým, který uhodl nejvíce jmen, vyhrává.



4 komentáře:

  1. Musím říct, že neznám ani jednu z těchto her :) Doma mám Activity, Twister a Dostihy

    OdpovědětVymazat
  2. Musím říct, že neznám ani jednu z těchto her :) Doma mám Activity, Twister a Dostihy

    OdpovědětVymazat
  3. Dobble odporúčam..hrávame všetky generácie :D

    OdpovědětVymazat