středa 14. října 2015

Začínám se učit němčinu aneb můj přístup k cizím jazykům


K cizímu jazyku jsem prvně přičuchla ve třetí třídě. Tedy v době, kdy jsem se začínala učit angličtinu nebo se s ní spíš lehounce seznamovat. No, přiznám se, že jsem jí přišla na chuť až tak před rokem, kdy mi došlo, že se bez ní prostě neobejdu. Angličtina je naštěstí jazyk, kterému se nedá vyhnout a já si převážně díky sledování youtube a seriálů začala konečně rozšiřovat slovní zásobu. Letos jsem se přihlásila na jazykovku, k mému velkému údivu jsem se díky rozřazovacím testům přiřadila do lepší skupiny. Pevně věřím, že ke konci školního roku budu držet v rukou certifikát a že se plynule dorozumím, což byl vlastně hlavní důvod, proč jsem se do jazykovky přihlásila.



Od osmé třídy jsem povinně začala s ruštinou. Bohužel, možná pro mé budoucí já naštěstí, jsme neměli na výběr, protože zrovna nebyl k dispozici učitel na němčinu ani na španělštinu. Ano, právě tyto dva jazyky se na naší základce běžně vyučují. Zpátky k ruštině. Přiznám se, že mě Rusko, Rusové a ani jejich rodný jazyk dva krát neláká, ale na druhou stranu jsem ráda, že alespoň ty pasivní znalosti mám. Za šest let školní ruštiny mi v hlavě něco zůstalo, ať už jsem chtěla nebo ne. Každopádně spoléhám na to, že mám už slušný odrazový můstek a v případě nutnosti nebo zájmu (co já vím, co mi budoucnost přinese) si můžu kdykoli osvěžit a zdokonalit znalosti samostudiem či nějakým tím kurzem.


A když už jsme u těch kurzů! Přes nesouhlas mé mamky jsem se přihlásila na pravidelné kurzy němčiny. První hodinu jsem měla včera a jsem z toho „děsnej jelen“! Jedeme strašným tempem, protože se do kurzu pro úplné začátečníky přihlásila většina těch falešných, co už umějí vyslovovat, skloňovat, časovat. No, alespoň mě to donutí se neflákat a brzy je doženu.




Mimochodem, včera jsem šíleně pobavila mojí mladší sestřičku, která má němčinu už dva roky a které jsem dala svůj sešit ke kontrole. Přiznávám svojí hloupost a taky mi to přišlo děsně směšný a musím se o tu drobnost s vámi podělit. K němčině jsem včera přičichla vůbec prvně a tak jsem absolutně netušila, jak se co píše a protože jsem to po přednášejícím nemohla přečíst, tak jsem vždy jen odhadovala. No, ségra mi večer jen škrtala písmenka, která tam vůbec nepatří a ta ostatní přepisovala na jiná. :D Ano, Jane si vytvořila vlastní jazyk :D




Asi bych měla zmínit nějaký ten důvod, samozřejmě, že jich pár mám. Tak tedy:

  • Miluju Německo, teda zatím jsem byla pouze ve větších městech poblíž hranic, ale strašně ráda bych alespoň jednou navštívila Berlín!
  • Asi v patnácti letech jsem si oblíbila skupinu Die Happy (čtěte anglicky), což je německá kapela. Tedy s českou zpěvačkou, ale ostatní členové jsem Němci a jsou prostě výborní! Poté jsem objevovala pár německých skupin, písní a asi to bude znít divně, ale opravdu se mi tenhle jazyk zalíbil.
  • Němci jsou naši sousedi a je to jeden z nejužitečnějších jazyků, využiju ho určitě i v jiných zemích.

Držte mi palce, ať nesejdu z cesty a vytrvám! :)



A co vy, učíte se nějaký nový jazyk, a co si myslíte o němčině? 

2 komentáře:

  1. tiež som začala s cudzím jazykom v 3 triede a angliština mi moc nešla obdivujem tých ktorým to ide ako po masle a vidím že aj tebe, ruštinu som si dala na vysokej tá ma celkom bavila ale ked sa tomu človek dalej nevenuje je to marne, tak teda držim ti palce na tej nemčine a ked bude treba tvoja sestrička poopravuje neboj:))

    OdpovědětVymazat
  2. Držím ti palce, aby sa ti v cudzích jazykoch darilo. Ja na to nejak nemám talent, ale ak človek naozaj chce, dokáže sa to naučiť :) Ja sa už takto pár rokov snažím naučiť po maďarsky :)

    Katka i s <a href="http://co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.com/2015/10/oktobrova-giveaway.html> krásnou GIVEAWAY</a>

    OdpovědětVymazat